It is currently Thu Mar 28, 2024 11:01 pm




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
 Carnaval stories 
Author Message
Zjievereers
User avatar

Joined: Sun Jan 09, 2005 5:29 pm
Posts: 39
Location: euh, sebiet vroeger of na?
Post Carnaval stories
Het mag wa vettig zijn 8)


Tue Jan 24, 2006 9:21 pm
Profile
Zjievereers
User avatar

Joined: Wed Feb 01, 2006 9:40 pm
Posts: 1
Location: LaLaLand
Post 
To be continued...

_________________
Het was mijn bedoeling al slapend rijk te worden, maar ik kon niet in slaap geraken...


Wed Feb 01, 2006 9:42 pm
Profile
l33t p0wahz
User avatar

Joined: Wed Oct 29, 2003 6:29 pm
Posts: 2127
Location: that new place, with a name a bit like that place
Post 
Jah .. binnenkort .. maar kheb wa weinig inspiratie/veel werk voor de moment ..

_________________
--


Thu Feb 02, 2006 12:36 pm
Profile
l33t p0wahz
User avatar

Joined: Wed Oct 29, 2003 6:29 pm
Posts: 2127
Location: that new place, with a name a bit like that place
Post Een Kater .. in de zin zoals ik nooit een Kater heb bekenen
Carnaval 2002 - Vredeplein.

Ontsnapt aan de drukte van het markplein, gaan W.D.C. en ik de randcafe's van Aalst opzoeken in de hoop de zoveelste carnavalstoot (niet babe) te vinden in een poging tot het beleven van een euforische carnaval (allé, buiten 't bier dan beschouwt).

De beslissing was gevallen om als eerste het vredeplein onveilig te maken, en zo door te schuimen langs cocoon, keizersplein, zonnestraat, etc.

Het ging alvast een kroegentocht worden waarbij geen enkel bruin, zwart, open of gesloten cafe ongemoeid mocht gelaten worden zijn geweest was.

First up, Kafaat/Bowling arena 'De Kat'.
Tot mijn kleine verbazing was dit weldegelijk open, volledig in de plastiek (mietjes). Buiten het bier was er ook niet veel te beleven. Ok dan, misschien de slechte bediening... Een babbel en (ik denk) een pintje later, hebben we toch maar besloten om de Requim Carnavalé in café De Kat achter ons te laten en't volgende kafaat op te zoeken.

Next up, de deur ernaast .. het bruinig, naakt - en waarschijnlijk bij een of andere bond der duivenmelkerij, professionele belotting, fanfare of gepensioneerde cafevoetbalploeg aangesloten - cafe "In De Club".
De retrolook van deze trendy bar droop er af gewoon *insert bizar 'sji6' gezichtje hier*

Maar goed .. 't is carnaval, tijd van plezier en weleer, tijd van bezatten en cafe's bezoeken waar anders geen enkel haar op Quasi zijn hoofd er zou aan denken om er ooit een half afgeschoren teen binnen te zetten.

We hadden geluk: het was duidelijk de voorlaatste optie van aangesloten bond ... de fanfare *zucht*

We hebben ons aan de toog geplant tussen half dronken gepensioneerde fanfare-spelers, die elk op zich waarschijnlijk zeer interessante levensverhalen bezitte, die we dan ook prachtig hebben genegereerd.

Het toeval wil dat we hiervoor al wat bier hadden kunnen zwelgen, en dat we ondertussen in een gezellig "whatever"*schouderoptrek*-stadium kwamen, zodat tijdens onze gespreken -vooral gaande over "moeje doar na nekker zien sech sji6 jonges"- het gekletter van een neerzittend fanfare-man ons weinig stoorde...uhm.. tis te zeggen .. ni veel .. allé .. een beetje .. ik bedoel .. IEJ MOR WHAT THE ???? JONGEN.

Het was de drummer, of eerder van de "slagwerk sectie".

De jongen *kuch* had blijkbaar amper kracht genoeg gevonden om enkel zijn cymbaal en twee drumsticks mee te sleuren tot aan cafe In de club.
Situatieschets; wij, aan de toog, pint in de hand, luisterend naar enkel de beste klassieker der Aalsterse Karnaval liederen, prachtig begeleid wordend, zonder 1 tik te missen, door mister slagwerk sectie daar.

RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte
RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte
RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte
rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte
RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte


OOOH KIJK, EEN CAFE-DIENBLAD *draai*

RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte
TONK KETONK RONKETONK TONKRETONG RRRRRRRRRRRONKTETON RRRrrrrrrrrr TONK KETONK RONKETONK TONKRETONG RRRRRRRRRRRONKTETON rreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrr TONK KETONK RONKETONK TONKRETONG RRRRRRRRRRRONKTETON rreketek te tek te tek rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte
RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek rrrrrrrrrkeektket teektke TONK KETONK RONKETONK TONKRETONG RRRRRRRRRRRONKTETON teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte
rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte
RRRrrrrrrrrrrreketetek te tek rrrrrrrrreketek te tek te tek rrrrrrrrrkeektket teektke teeke tekektke rrrrrrrrrrekkektekektketkte

Pret ... ik zweeret a ...

Gelukkig waren we ondertussen verdronken in de nostalgische schoonheid van bruin cafe extravanagza en zaten we te gieren (nouja) met wat er om ons heen afspeelde.

De muziek draaide (naar minder aangenaam gejengel), onze reketek-artist hield op, de 4de pint was leeg .. tijd om ons te verplaatsen.



Hier hield ook onze kennis op van gangbare cafe's op het vredeplein. De Kat, ja... uren, dagen, weken, maanden plezier beleeft. En dat bruine cafe ernaast, waar je ,bij het binnengaan van De Kat, eens binnenloert en smiled naar de eeuwvergane jeugd der er z'n tijd verdoet :)

Dus .. wat biedt het leven naast dat bruine cafe ????

Het reclame bord boven ons hoofd verklapt dat dit cafe "De Kater" noemt. Hoe grappig .. De Kat - De Kater .. toch wel goed voor een 1,45 seconden lang gevoel dat iets vergelijkbaars biedt als een lach.

Het was donker binnen, met uitzondering van de paar party-disco-lights die op de muziek hun beste aan het geven waren. Weinig volk. Een of 2 barmannen achter de toog, 1 groepje van een 4tal vrienden staan in een donkeren hoek en bekijken ons bij het binnentreden en blijven dit doen terwijl we onze dimensioneel-voorziene plaats innemen. Blijkbaar stonden er nog 2 kerels in een andere donkere hoek.

Dit is geen carnaval muziek wat speelt :/ bummer...

De ober komt snel onze bestelling opnemen : "zoumen een pintjen tijven pakken ??" :)

We ontvangen ons bier terwijl de muziek verdraait naar slows .. bummer*bummer*.

Waarschijnlijk door de innemende decoratie van het cafe zijn we beiden weinig van stof en kijken bij een eerste sip van de pint eens rond.

Sec interieur, daar is de toilet, daar een deur naar privé, daar 2 kerels aan het dansen, daar een discolight, daar die bende kerels die ons raar genoeg nog altijd bekijken, waarschijnlijk omdat ze ons niet ken....

2 ...
kerels ..
dansen ..
met elkaar ..
en er spelen slows .....
*klik*

De gezamelijke tijd van onze blik naar elkaar (w.d.c en mezelf wel te verstaan) en de navolgende ad-fundum.. while leaving.. was ongeveer 4 a 5 seconden ...

De Kater / De Kat was niet langer grappig.
Ik heb visie's gehad van mezelf naakt zittend in de douche, me met categorie 4 schuurpapier proper wrijvend, terwijl ik zacht -al heen en weer wiegend- zeg : "i didn't know .. i didn't know ..."

Benodigde artikelen van die avond ten voordele van bekomen van dit bezoek : 2 hamburgers, 1,49 pakje sigaretten en veel , veeeeel, heeel veel bier ..

Uiteindelijk hebben we pas de dag erna het aangedurft om de andere vredeplein-cafe's met ons bezoek te eren.

Thend.

_________________
--


Thu Feb 02, 2006 1:46 pm
Profile
Zjievereers
User avatar

Joined: Thu Oct 30, 2003 1:52 pm
Posts: 584
Post 
tl;dr

_________________
~\/\/[]\/\/~
Image


Fri Feb 03, 2006 3:20 pm
Profile
l33t p0wahz
User avatar

Joined: Wed Oct 29, 2003 4:40 pm
Posts: 1966
Location: Küssen Zie bitte mein Esel
Post 
vriejet veraal... mor ik vin da de stichter van dezen thread toch wel ewa te wensjen over laat op gebied van eigen inbreng van carnaval stories

_________________
Carve hard! ... or die trying


Thu Apr 13, 2006 1:28 pm
Profile
Zjievereers
User avatar

Joined: Sun Jan 09, 2005 5:29 pm
Posts: 39
Location: euh, sebiet vroeger of na?
Post 
Da's omdak et allemool nimmer weet aja :roll:

_________________
As ge in de pit zitj, aurzelt tein ni om op moi te roepen, tein kan ek em toe smoiten
hahaaaHAA WAAAAHHAAAAHAAAA!!!!!!!!!!!!


Mon Apr 17, 2006 3:10 pm
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.